360029 Paulus und seine „Schule“ (BS) (WiSe 2025/2026)

Contents, comment

Thema, Einführung, Überblick:
In diesem Blockseminar geht es einerseits um das Leben und das Werk des Apostels Paulus und dessen von ihm entworfene und in seinen Briefen erkennbare theologische Konzeptiom, darüber hinaus aber auch um Modifikationen dieser Konzeption, die in der deuteropaulinischen Literatur, d.h. in denjenigen unter dem Namen des Paulus firmierenden Briefen, die nach jetzigem Forschungsstand nicht vom Apostel selbst verfaßt worden sind, erkennbar werden.

Lehr- bzw. Lernziele:
Den Studierenden sollen grundlegende Entwicklungen innerhalb der Geschichte des Urchristentums kennen und verstehen lernen, um deren bleibende Relevanz für Theologie und Glaube der Gegenwart wahrnehmen zu können.

Arbeitsweise:
Lektüreseminar, Diskussion wird erbeten und erwünscht; deduktives und induktives Lernen

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Fr 13-17   07.11.2025
one-time Sa 9-18   08.11.2025
one-time So 9-18   09.11.2025

Subject assignments

Module Course Requirements  
36-FD_G Fachdidaktik Grundschule Seminar Religionsdidaktik für die Grundschule Student information
36-FD_HRSGe Fachdidaktik Haupt-, Real-, Sekundar- und Gesamtschule Seminar Religionsdidaktik HRSGe Student information
36-PM1 Christentum evangelischer Prägung Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-PM4 Subjektive Religion Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-Spm_G Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-Spm_G_Spf Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule (Schwerpunktfach) Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
Seminar 3 Student information
36-Spm_HRSGe Religion und ihre Vermittlung in HRSGe Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-VRPS_HRSGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) Fachwissenschaftliches Seminar zur Unterrichtsvorbereitung Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50    

Prüfungsform:
Hausarbeit

No eLearning offering available
Registered number: 0
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2025_360029@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_562822683@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
No students to be reached via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, June 3, 2025 
Last update times:
Wednesday, May 28, 2025 
Last update rooms:
Wednesday, May 28, 2025 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) /
Department
Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of Theology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=562822683
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
562822683