360019 Museen als religionspädagogische Lernorte (BS) (SoSe 2020)

Contents, comment

Es ist eine Kunst, die Bibel religionspädagogisch zu erschließen. Dabei kann man tatsächlich von der Kunst viel dazu lernen. Auf dem Weg ästhetischer Bibelaneignung erweitert man möglicherweise auch sein Verständnis von Kompetenz, das weit mehr umfasst, als nur etwas zu wissen und zu hören. Wenn wir uns Kunst-voll auf die Bibel einlassen, verwickelt sie uns in ihre Geschichten, ein aufschlussreicher und heilsamer Prozess, der viel Kreativität freisetzt für die pädagogische Kontexte in Schule und Gemeinde. Das Seminar wird als ein Wochenende im Pädagogisch-Theologischen Institut der Evangelischen Kirche im Rheinland in Bonn-Bad Godesberg durchgeführt. Für Übernachtung und Verpflegung entstehen Kosten in Höhe von 30 €.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
einmalig Do 18-20 X-E0-209 09.07.2020 Vorbereitung Blockseminar
einmalig Di 9-17 auswärtig 25.08.2020
einmalig Mi 9-17 auswärtig 26.08.2020
einmalig Fr 9-17 auswärtig 28.08.2020
einmalig Sa 9-17 auswärtig 29.08.2020

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
36-FD_G_ver1 Fachdidaktik Grundschule Seminar Religionsdidaktik für die Grundschule Student information
36-FD_HRSGe_ver1 Fachdidaktik Haupt-, Real-, Sekundar- und Gesamtschule Seminar Religionsdidaktik HRSGe Student information
36-PM3 Religion als gesellschaftliches Phänomen Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-PM4 Subjektive Religion Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-Spm_G Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-Spm_G_Spf Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule (Schwerpunktfach) Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
Seminar 3 Student information
36-Spm_HRSGe Religion und ihre Vermittlung in HRSGe Seminar 1 Student information
Seminar 2 Student information
36-VRPS_HRSGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) Fachwissenschaftliches Seminar zur Unterrichtsvorbereitung Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 15
Address:
SS2020_360019@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_197495511@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Monday, July 13, 2020 
Last update times:
Thursday, April 2, 2020 
Last update rooms:
Thursday, April 2, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
Blockseminar (BS) / 2
Department
Fakultät für Geschichtswissenschaft, Philosophie und Theologie / Abteilung Theologie und Diakoniewissenschaft
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=197495511
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
197495511