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250185 Is Inclusive education possible today? Socio-historical approaches to a transnational public problem (S) (WiSe 2019/2020)

Inhalt, Kommentar

This seminar introduces students to the socio-historical concepts of inclusive education in order to critically engage with the challenges and opportunities of today’s educational transformations.
The seminar consists of three strands:
• an overview of differences between disability, special educational needs, inclusive education, and other key concepts;
• an overview of historical contexts of the struggles for inclusion of disabled people in education;
• contemporary issues related to the relationships between theory, policy and practice.
Students will discover the diversity of the local, national and transnational actors of inclusion and their repertoires of action and values (UNESCO, World Bank, national stakeholders and public policies, etc.).
They will gain experience of undertaking some small data collection and preliminary analysis tasks in order to better engage with rigorous research. They will be able to reflect on example of inclusive/integrative practices and the roles and responsibilities of the different practitioners.
In-depth analysis of the fundamental historical texts/videos on inclusion will support the general discussions (e. g. Warnock report, Salamanca Statement, etc.). These various contents will further help to distinguish between the multiplicity of “genres” of knowledge production on inclusive education (reports, handbooks, guidelines, research articles, etc.), as well as their diversity of approaches and aims.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Literaturangaben

Reading list:
1. Barnartt, S. & Scotch, R. (2001). Disability Protests: Contentious Politics 1970–1999, Washington, D.C.: Gallaudet University Press.
2. Clough, P., & Garner, P. (2003). Chapter 4: Special Educational Needs and Inclusive Education: Origins and Current Issues, in Bartlett, S. & Burton, D. (eds.), Education Studies, London: Sage Publications, pp. 72—93.
3. Mazurek, K & Winzer, M. (Eds.) (2011). International practices in special education: Debates and challenges. Washington DC: Gallaudet University Press.
4. Oliver, M. (1990). The politics of disablement. London: Macmillan Education.
5. Warnock, M. (1978). Special Educational Needs: Report of the Committee of Enquiry into the Education of Handicapped Children and Young People. London: H.M.S.O.

Lehrende

Termine (Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Ort Zeitraum  
wöchentlich Mo 14-16   07.10.2019-31.01.2020

Klausuren

  • Keine gefunden

Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
25-BE-IndiErg13 Inklusion E2: Theorie und Geschichte der inklusiven Pädagogik, der Heil- und Sonderpädagogik Studienleistung
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25-BE-IndiErg3_a IndiErg: Bildung und Didaktik E1: Bildung: Theorien und Institutionen Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
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E3: Bildung: Theorien und Institutionen oder Didaktische Modelle und Lernräume Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
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25-BE-IndiErg8_a International Studies in Educational Science E2: Comparative and/or International Education Studienleistung
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25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Studienleistung
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25-BE8 Bildung: Theorien und Institutionen E1: Bildungstheorie und -geschichte Studienleistung
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25-ISP1 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik E2: Die Geschichte der Heil- und Sonderpädagogik unter besonderer Berücksichtigung des Förderschwerpunktes Lernen Studienleistung
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25-ISP1_2 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik sowie der Heterogenität und individuellen Förderung E2: Die Geschichte der Heil- und Sonderpädagogik unter besonderer Berücksichtigung des Förderschwerpunktes Lernen Studienleistung
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25-UFP2 Institutionen des Bildungs- und Erziehungswesens E2: Bildungs- und Schultheorien Studienleistung
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veranstaltungsübergreifend benotete Prüfungsleistung Studieninformation
25-UFP2_a Institutionen des Bildungs- und Erziehungswesens E2: Bildungs- und Schultheorien Studienleistung
benotete Prüfungsleistung
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25-UFP3 Werte und Ziele in Erziehung und Bildung E1: Geschichte/Klassiker der Pädagogik Studienleistung
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Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.

Studiengang/-angebot Gültigkeit Variante Untergliederung Status Sem. LP  
Studieren ab 50    
Konkretisierung der Anforderungen
Keine Konkretisierungen vorhanden
Lernraum
TeilnehmerInnen
Automatischer E-Mailverteiler der Veranstaltung
Änderungen/Aktualität der Veranstaltungsdaten
Sonstiges