300077 Bildung für Nachhaltigkeit (Fachdidaktische Vertiefung - Sachunterricht) (S) (SoSe 2018)

Contents, comment

In den vergangenen Jahren wurde die Idee der Nachhaltigkeit nicht nur in der Politik und öffentlichen Debatte zu einem zentralen Thema, sondern auch verstärkt zu einem essentiellen Bildungsanliegen. Der Ansatz zukunftsorientierten politischen, wirtschaftlichen und ökologischen Handelns gilt als Leitbild für umwelt- und sozialverträgliche Entwicklung. Daraus ergibt sich die Frage welchen Beitrag Schule leisten kann und soll und welche Ansätze in der sozialwissenschaftlichen Bildung diskutiert werden. Im Seminar werden wesentliche theoretische Grundlagen zu Nachhaltigkeit, fachwissenschaftliche Theoriekonzepte und didaktische Ansätze erarbeitet und fachdidaktisch analysiert.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 12-14 X-E0-220 09.04.-16.07.2018
not on: 5/1/18

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-SU10S Sozialwissenschaften und ihre Didaktik im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung Graded examination
Student information
30-SU12S Sozialwissenschaften und ihre Didaktik im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung Graded examination
Student information
30-SU4S Sozialwissenschaften im Sachunterricht Gesellschaftliches Schlüsselproblem (Vertiefung) Graded examination
Student information
30-SU5S Didaktik der Sozialwissenschaften im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung zu einem sozialwissenschaftlichen Schlüsselproblem des Sachunterrichts Graded examination
Student information
30-SU8S Sozialwissenschaften und ihre Didaktik im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung Graded examination
Student information
69-SU11_ver1 Inklusiver Sachunterricht fachdidaktisch rekonstruiert Sachunterrichtsdidaktik aus gesellschaftswissenschaftlicher Fachperspektive: Theorie, Diagnose und Förderung Graded examination
Student information
69-SU13 Inklusiver Sachunterricht fachdidaktisch rekonstruiert Sachunterrichtsdidaktik aus gesellschaftswissenschaftlicher Fachperspektive: Theorie, Diagnose und Förderung Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Address:
SS2018_300077@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_85142541@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, January 18, 2018 
Last update times:
Tuesday, February 13, 2018 
Last update rooms:
Tuesday, February 13, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=85142541
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
85142541