In einem Blockseminar werden die in dem Seminar 360024: "Kooperative Lernformen im kompetenzorientierten Religionsunterricht" entwickelten kooperativen Lernformen in der Grund- und einer weiterführenden Schule unterrichtspraktisch erprobt und ausgewertet.
An dem Seminar können nur Studierende teilnehmen, die auch am Seminar 360024: Kooperative Lernformen im kompetenzorientierten Religionsunterricht teilnehmen.
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| one-time | Di | 7:30-18:30 | Grabbe-Gymnasium Detmold | 01.07.2014 | |
| one-time | Mi | 7:30-18:30 | Sudbrack-Grundschule Bielefeld | 02.07.2014 | |
| one-time | Fr | 14-18 | X-E0-209 | 18.07.2014 |
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 36-FD_G_ver1 Subject Didactics for Primary Schools Fachdidaktik Grundschule | Seminar Religionsdidaktik für die Grundschule | Student information | |
| 36-FD_HRSGe_ver1 Subject Didactics for Secondary and Comprehensive Schools Fachdidaktik Haupt-, Real-, Sekundar- und Gesamtschule | Seminar Religionsdidaktik HRSGe | Student information | |
| 36-PM3 Religion as a Social Phenomenon Religion als gesellschaftliches Phänomen | Seminar 1 | Student information | |
| Seminar 2 | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Evangelische Theologie / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | PT/RP II/1b; PT/RP II/2b | 3 | |||
| Evangelische Theologie / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | PT/RP II/1b; PT/RP II/2b | 3 | GS und HS |