241360 Die Rolle von Aufgaben im Mathematikunterricht (BS) (WiSe 2017/2018)

Short comment

Verbindliche Teilnahme an der Vorbesprechung am 10.11.2017!

Contents, comment

Die Veranstaltung gibt einen Überblick über die Vielfalt an Aufgaben und über die Mög-lichkeiten diese zum Teil weniger traditionellen Aufgaben in den Mathematikunterricht einzubinden. Hierbei steht im Fokus die Besonderheiten der verschiedenen Aufgaben herauszuarbeiten und zu klären, was „gute Aufgaben“ eigentlich ausmachen. Viele der Aufgaben können Jahrgangsübergreifend eingesetzt werden. Je nach dem, wie sich die Teilnehmer_innen zusammensetzen, werden im Seminar Aufgabenbeispiele für die Grundschule und/oder die Sekundarstufe I thematisiert.
Das Seminar soll Ideen dazu geben, wie selber eigene gute Aufgaben entwickelt werden können und wie man später den eigenen Unterricht mit hochwertigen Aufgaben anreichern kann.

Am Freitag, 10.11.17 findet von 14-15 Uhr in V2-121 eine für alle Teilnehmer_innen verbindliche Vorbesprechung statt, auf der bereits die Themen für Kurzvorträge vergeben werden, die den Kern der zu erwerbenden Studienleistung ausmachen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
24-DGS3_ver1 Profilierung Mathematikdidaktik Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
24-DGS4-VRPS Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (G) Didaktisches Seminar zur Vertiefung Study requirement
Student information
24-DHR2_ver1 Didaktik 2 Seminar zur Vertiefung in Mathematikdidaktik Study requirement
Student information
24-DHR3-VRPS Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) Didaktisches Seminar zur Vertiefung 1 (2 SWS) Study requirement
Student information
Didaktisches Seminar zur Vertiefung 2 (2 SWS) Study requirement
Student information
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik Seminar zur Vertiefung Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
WS2017_241360@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_112671168@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, February 27, 2018 
Last update times:
Wednesday, March 21, 2018 
Last update rooms:
Wednesday, March 21, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Mathematics
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=112671168
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
112671168