Start my eKVV Studieninformation Lernräume Prüfungsverwaltung Bewerbungs-/Statusportal Anmelden

250291 International Ideas of Education in the 21 century (S) (SoSe 2021)

Inhalt, Kommentar

Das Seminar findet digital, live zur genannten Zeit & z.T. digital, im Selbststudium (online synchron/asynchron) statt.

Education as well as its manifestations in schools/the educational sector are highly nationalized projects. Due to historically grown insitutions, political 'windows of opportunity', and diverging national traditions, schools as well as the educational sector are organized differently all around the world. As said, these differences reflect central ideas and key motifs of the country as well as its (political) history.
However, in the 21st century two trends emerged: Firstly, school systems are modified/reformed based on international organization's recommendations; first and foremost, PISA. This results in a streamlining of educational systems which make - among many others aspects - the educational systems (and its output such as diploma, test results, workforce etc.) more comparable but also causes a loss of national traditions and special paths/Sonderwege. Secondly, the late 20th but primarily the 21st century saw a rise of international comparative scholarship in the field of education; a tradition this course attempts to continue as we will look at and analyze a diverse set of national school systems trying to understand their history, their (generically) grown institutions, and their understanding of education. By doing so, we will accumulate knowledge about the different national education systems but also explore the country's key characteristics. Ultimately, this course aims at enriching the (often nationalized) understanding of schools/education with examples and case studies from all around the world or as Marcel Proust once famously stated with regard to travelling: “The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes" - this course is an academic voyage attempting to cultivate a new and fresh at education and its attached institutions.

This course is primarily oragnized through the Lernraum by providing, presentations, podcasts, videos, and the alike. Apart from these asynchronous elements, four zoom meetings will be held in which the found/discovered aspects will be discussed and compared. Therefore, this course is partly asynchronous, partly synchronous.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Lehrende

Termine (Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Format / Ort Zeitraum  
wöchentlich Do 14-16 ONLINE   15.04.2021-23.07.2021

Klausuren

  • Keine gefunden

Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
23-GP Global Perspectives Bereich 1: International politics, law and economics Studienleistung
Studieninformation
Bereich 3: Global community: opportunities, challenges and approaches Studienleistung
Studieninformation
veranstaltungsübergreifend unbenotete Prüfungsleistung Studieninformation
25-BE-IndiErg3_a IndiErg: Bildung und Didaktik E1: Bildung: Theorien und Institutionen Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
E3: Bildung: Theorien und Institutionen oder Didaktische Modelle und Lernräume Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-BE-IndiErg8_a International Studies in Educational Science E2: Comparative and/or International Education Studienleistung
Studieninformation
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Studienleistung
Studieninformation
25-BE8 Bildung: Theorien und Institutionen E1: Bildungstheorie und -geschichte Studienleistung
Studieninformation
25-FS-BE8 Bildung: Theorien und Institutionen E1: Bildungstheorie und -geschichte Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-IR Interkulturalität reflexiv Bereich 2: Handlungsfelder in Wissenschaft und Praxis Studienleistung
Studieninformation
veranstaltungsübergreifend unbenotete Prüfungsleistung Studieninformation
25-UFP1 Bildung und Didaktik (UFP) E2: Reformpädagogische Modelle/Ansätze Studienleistung
Studieninformation
25-UFP1_a Bildung und Didaktik (UFP) E2: Reformpädagogische Modelle/Ansätze Studienleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.

Studiengang/-angebot Gültigkeit Variante Untergliederung Status Sem. LP  
Internationales in Studium und Lehre (Einschreibung bis SS 2011) Wahl 3 aktive Teilnahme Global Perspectives, Bereich 1,3 GS
Konkretisierung der Anforderungen
Keine Konkretisierungen vorhanden
Lernraum
Teilnehmer*innen
Automatischer E-Mailverteiler der Veranstaltung
Änderungen/Aktualität der Veranstaltungsdaten
Sonstiges