300130 Einführung in die Regulierungstheorien (S) (SoSe 2017)

Contents, comment

War Regulierung bis vor wenigen Jahren noch ein Spezialgebiet, sowohl in der Praxis als auch der rechts- und politikwissenschaftlicher Forschung, kann in den letzten Jahren eine solche enorme Verbreitung dieses Typs gesellschaftlicher Steuerung beobachtet werden, die zu einer soziologischen Einordnung auffordert. In diesem Seminar sollen grundlegende Texte zur Regulierung gelesen werden, die einerseits das Phänomen erkennen lassen und es von anderen Steuerungsversuchen unterscheiden, andererseits sollen sie die Möglichkeit geben, das Phänomen der Regulierung und seiner Ausbreitung soziologisch zu reflektieren.

Bibliography

In diesem Seminar werden einführende Texte zur Regulierung ebenso wie Fallstudien gelesen, die Studierende in die Lage versetzen, Regulierung als soziologisches Problem zu erkennen und in seinen Folgen für die Regulierenden und die Regulierten einzuschätzen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-FS-EM Einführungsmodul E2: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten Student information
E3: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten Student information
25-FS-GM Grundlagenmodul E2: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten Student information
E3: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten Student information
30-M11 Vernetzung: Sozialwissenschaftliche Nachbardisziplinen Seminar Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
30-M29 Fachmodul Recht und Regulierung Seminar 1 oder Vorlesung mit Übungsanteil Study requirement
Student information
Seminar 2 Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
30-SU4S Sozialwissenschaften im Sachunterricht Gesellschaftliches Schlüsselproblem (Vertiefung) Graded examination
Student information
30-SU5S Didaktik der Sozialwissenschaften im Sachunterricht Gesellschaftliches Schlüsselproblem Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015)    

No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 48
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2017_300130@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_64787210@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
13 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, November 7, 2016 
Last update times:
Thursday, February 16, 2017 
Last update rooms:
Thursday, February 16, 2017 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=64787210
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
64787210