Das Anliegen des Religionsunterrichts, Religion in personalen Bezügen zu
vermitteln, prägt auch die Art und Weise, wie sogenannte Gründergestalten in
der Religionspädagogik erarbeitet und behandelt werden. Wir wollen uns mit diesen
Ansätzen theoretisch und praktisch beschäftigen.
Einf. Literatur: Ludwig, Ralf: Sternstunden der Religion. Konfuzius, Buddha, Jesus,
Mohammed. Pattloch Paderborn.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
36-PM2 Andere Religionen und Weltanschauungen | Seminar 1 | Student information | |
Seminar 2 | Student information | ||
36-PM4 Subjektive Religion | Seminar 1 | Student information | |
Seminar 2 | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Evangelische Theologie / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | PT/RP Ic | 3 | |||
Evangelische Theologie / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | PT/RP Ic; PT/RP II/1a; PT/RP II/1b; PT/RP II/2a; PT/RP II/2b | 3 | GS und HS | |||
Frauenstudien | (Enrollment until SoSe 2015) |