Auf der Grundlage des unten genannten Buches soll eine Einführung in die Psychologie der Informationsverarbeitung des Menschen gegeben werden. Ein besonderes Gewicht wird dabei auf die folgenden Teilgebiete gelegt: Teilaspekte der Wahrnehmung, Aufmerksamkeit, Kurzzeit- und Langzeitgedächtnis, Gedächtnisfehler, Wissensrepräsentation, visuelle Vorstellungen und Problemlösen.
Goldstein, E.B. (2008), Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience, 2nd ed., Thomson Wadsworth.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 10-12 | H3 | 07.04.-17.07.2015 |
Date | Time | Format / Room | Comment about examination |
---|---|---|---|
Wednesday, August 12, 2015 | 10-12 | H1 | |
Tuesday, September 22, 2015 | 10-12 | H7 |
Hide passed examination dates <<
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
27-EG-Str Strukturierte Ergänzung | Vorlesung II des nicht-gewählten Grundlagenfaches | Graded examination
|
Student information |
27-GF-Allg1 Allgemeine Psychologie I | GF-Allg1.2 Grundlagen der Kognitionspsychologie | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Frauenstudien | (Enrollment until SoSe 2015) | Schwerpunkt II; Schwerpunkt I | |||||
Psychologie (Kernfach) / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kernfach | F.2 | 4 | benotet | ||
Psychologie (Nebenfach) / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Nebenfach | F.2 | 4 | benotet | ||
Studieren ab 50 |
Kernfach und Nebenfach Psychologie:
Bestehen der Modulklausur