230109 Internationale wissenschaftliche Artikel lesen und verstehen (S) (SoSe 2014)

Contents, comment

Früher oder später wird jede/r Studierende/r einmal damit konfrontiert, "echte" wissenschaftliche (vielleicht sogar englischsprachige!) Artikel lesen zu müssen - sei es im Rahmen eines Seminars, für eine Vorlesung oder für die eigene Bachelorarbeit. Für viele ist diese Erfahrung erst einmal frustrierend: Das Lesen eines Textes dauert lange, man versteht teilweise nicht, was man liest, und am Ende fragt man sich vielleicht sogar, wofür das alles überhaupt gut sein soll.

Aber das muss nicht sein! Mit den richtigen Methoden lernt man, mit der Fülle von Informationen umzugehen, Wichtiges von Unwichtigem zu unterscheiden und das Wesentliche aus einem Artikel herauszuholen.
In diesem Seminar wollen wir uns genau mit diesen Methoden befassen und lernen, wie man einen Text "knackt".

Requirements for participation, required level

Vorkenntnisse in Linguistik (23-LIN-BaLin1, 23-LIN-BaLIN2 bzw. LIN1a, LIN3a)

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-LIN-BaLin5 Linguistik Orientierungsmodul Linguistik Orientierungsveranstaltung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2021) KLI6   3  
Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach Individuelle Ergänzung   3  

Die Arbeit im Seminar selbst wird größtenteils in Teamarbeit stattfinden. Gleichzeitig sollten alle TeilnehmerInnen bereit sein, außerhalb des Seminars Texte vor- und nachzubereiten und sich intensiv mit diesen zu befassen.

Anforderung für eine Studienleistung: Führen eines Lerntagebuchs, Zusammenfassungen.

No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
SS2014_230109@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_45527959@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Tuesday, March 18, 2014 
Last update rooms:
Tuesday, March 18, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) /
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=45527959
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
45527959