Dieses Seminar soll in die Theorie der Modellbildung und des Modellierens im Mathematikun-terricht einführen. Wir wollen der Frage nachgehen, was Modellieren eigentlich bedeutet, wie der Prozess des Modellierens ablaufen kann, und welche Forschungsergebnisse es bisher zum Modellieren im Mathematikunterricht gibt.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DHR2_ver1 Didaktik 2 | Seminar zur Vertiefung in Mathematikdidaktik | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Didaktische Studien Mathematik | Wahlpflicht | 5. 6. | 3 | aktive Teilnahme | |||
Mathematik / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kernfach | MD10 | Wahlpflicht | 5. 6. | 3 | benotet |