250379 Internalisierende und externalisierende Störungen: Welchen Einfluss haben Erkrankungen wie beispielsweise Depressionen oder Störungen des Sozialverhaltens auf den schulischen Alltag? Eine pädagogische, psychologische und medizinische Betrachtung. (S) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

Im Seminar wird sich mit verschiedenen psychischen Auffälligkeiten von Schülerinnen und Schülern auseinandergesetzt. Lehrerinnen und Lehrer sehen sich im schulischen Alltag immer mehr mit internalisierenden (z.B. depressiven Episoden, Angststörungen etc.) und externalisierenden (z.B. AD(H)S, Störungen des Sozialverhaltens, oppositionelles Verhalten etc.) Erlebens- und Verhaltensweisen der Schülerinnen und Schüler konfrontiert. Im Seminar werden diese subjektiven Lebenswelten der betroffenen Schülerinnen und Schüler sowie deren schulisches Umfeld theoretisch aufgearbeitet, sodass insbesondere Entstehungsbedingungen, schulbezogene Prävensions- und Interventionsmaßnahmen sowie kooperative Hilfesysteme multiperspektivisch erschlossen werden.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
25-BiWi6_a Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
25-BiWi6_a-ISP Differenz und Heterogenität E1: Aufwachsen unter erschwerten Bedingungen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2019_250379@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_177614770@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 22, 2019 
Last update times:
Friday, August 30, 2019 
Last update rooms:
Friday, August 30, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=177614770
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
177614770