250164 Pädagogikunterricht im 21. Jahrhundert (S) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

In diesem Seminar werden verschiedene Aspekte des Unterrichtsfaches Pädagogik beleuchtet. Zuerst wird die historische Entwicklung des UFP`s beleuchtet, anschließend die verschiedenen Lehrpläne für das UFP erarbeitet und verglichen, um so die Genese des jetzigen Kompetenzorientierten Lehrplans nachzuvollziehen. Anschließend werden die verschiedenen Lehrwerke für das UFP vorgestellt und kriteriengeleitet verglichen. Zudem soll in einem Praxisteil anschließend auf Grundlage der Lehrwerke eine Unterrichtsreihe für die Methode Stationenlernen erarbeitet werden.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Bibliography

Erfolgen im Seminar

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mi 8-10 U2-217 09.10.2019-31.01.2020
not on: 12/25/19 / 1/1/20 / 1/8/20 / 1/15/20 / 1/22/20 / 1/29/20
one-time Fr 12-18 T2-213 29.11.2019

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE8 Bildung: Theorien und Institutionen E1: Bildungstheorie und -geschichte Study requirement
Student information
25-UFP2 Institutionen des Bildungs- und Erziehungswesens E1: Institutionalisierung von Bildung/Erziehung Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
25-UFP2_a Institutionen des Bildungs- und Erziehungswesens E1: Institutionalisierung von Bildung/Erziehung Study requirement
Graded examination
Student information
25-UFP3 Werte und Ziele in Erziehung und Bildung E2: Erziehungsziele und päd. Konzepte Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Für die Leistungserbringung werden die regelmäßige Mitarbeit in den Seminarsitzungen, Einarbeitung in die dem Seminar zugrunde liegende Literatur, sowie die Übernahme kleiner Sequenzen in der Seminargestaltung und zudem die Mitarbeit insbesondere bei der Erarbeitung des Stationenlernens erwartet.

No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2019_250164@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_175994319@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 22, 2019 
Last update times:
Tuesday, September 17, 2019 
Last update rooms:
Tuesday, September 17, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=175994319
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
175994319