240370 Prävention von Rechenschwäche: Diagnose und Förderung in der Schuleingangsphase (S) (SoSe 2019)

Contents, comment

Gut ausgebildete mathematische Vorläuferfähigkeiten gelten als wichtiger Indikator für mathematischen Lernerfolg in der Grundschule. Ein Großteil der Kinder, die besondere Schwierigkeiten beim Mathematiklernen ausbilden, zeigt bereits im letzten Kindergartenjahr und zu Beginn der Schulzeit schwächere mathematische Leistungen. Frühe Förderung ist daher besonders sinnvoll, um der späteren Entwicklung von Rechenschwächen vorzubeugen. In diesem Seminar werden Kenntnisse zur Bedeutung frühen mathematischen Lernens vertieft und konkrete Förderansätze auf der Basis diagnostischer Befunde erarbeitet.

Das Seminar richtet sich an Studierende, die das Seminar "Zahlen und Operationen" bereits erfolgreich abgeschlossen haben. Es ist als Präsenzveranstaltung konzipiert und findet an vier aufeinanderfolgenden Tagen statt (jeweils ganztägig).

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 9:00-16:00 U2-205 19.03.2019
weekly Mi 9:00-16:30 U2-205 20.03.2019
weekly Do 9:00-16:30 U2-205 21.03.2019
weekly Fr 9:00-16:30 U2-205 22.03.2019
one-time Do 8:00-18:00 U2-200 19.09.2019

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
24-DGS3_ver1 Profilierung Mathematikdidaktik Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
24-DGS4-VRPS Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (G) Didaktisches Seminar zur Vertiefung Study requirement
Student information
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik Seminar zur Vertiefung Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 25
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 32
Address:
SS2019_240370@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_152067241@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
9 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Friday, March 8, 2019 
Last update times:
Tuesday, September 3, 2019 
Last update rooms:
Tuesday, September 3, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Mathematics
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=152067241
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
152067241