Die Historische Kontextualisierung ordnet die Geschichte des Völkerbundes in einen größeren Kontext ein. So beschäftigen wir uns mit den vielfältigen Ausprägungen des Internationalismus in Wissenschaft, Kultur und Politik des 19. und 20. Jahrhundert. Dabei werden wir hauptsächlich englischsprachige Texte diskutieren.
Sluga, G. u. P. Clavin (Hg.), Internationalisms. A Twentieth Century History. Cambridge 2016; Laqua, D. (Hg.), Internationalism Reconfigured. Transnational Ideas and Movements Between the World Wars. London 2011; Geyer, M. H. u. J. Paulmann (Hg.), The Mechanics of Internationalism. Culture, Society, and Politics from the 1840s to the First World War, Oxford 2001.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
22-4.3 Mastermodul Geschichtswissenschaft: Moderne
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung Moderne | Student information | |
22-M-4.3 Mastermodul Moderne
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Study requirement
|
Student information |
22-M-4.4.1 Profilmodul "Geschichte der europäischen Moderne"
4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Study requirement
|
Student information |
22-M-4.4.10 Profilmodul "Globalgeschichte"
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Study requirement
|
Student information |
22-M-4.4.8 Profilmodul "Geschlechtergeschichte"
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Study requirement
|
Student information |
22-M-4.4.9 Profilmodul "Historische Politikforschung"
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Study requirement
|
Student information |
22-M-4.5 Forschungsmodul
4.3.1,4.3.5 |
Historische Kontextualisierung | Student information | |
- | Graded examination | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: