Wie übertragen wir die Bibel als Kerndokument des christlichen, aber auch
jüdischen und islamischen Glaubens, in den Religionsunterricht? Was bedeutet
es, mit Gleichnissen, prophetischen Reden, Wunder- und Heilungsgeschichten
zu arbeiten und wie sind diese didaktisch zu vermitteln? Das wollen wir in
diesem Seminar einüben.
Einführende Literatur:
Baldermann, Ingo: Einführung in die biblische Didaktik. Darmstadt 4. Aufl.
2011
Tschirch, Reimar: Biblische Geschichten erzählen, Stuttgart 1997
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
36-FD_G_ver1 Fachdidaktik Grundschule | Seminar Religionsdidaktik für die Grundschule | - | Student information |
36-FD_HRSGe_ver1 Fachdidaktik Haupt-, Real-, Sekundar- und Gesamtschule | Seminar Religionsdidaktik HRSGe | - | Student information |
36-Spm_G Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule | Seminar 1 | - | Student information |
Seminar 2 | - | Student information | |
36-Spm_G_Spf Religion und ihre Vermittlung in der Grundschule (Schwerpunktfach) | Seminar 1 | - | Student information |
Seminar 2 | - | Student information | |
Seminar 3 | - | Student information | |
36-Spm_HRSGe Religion und ihre Vermittlung in HRSGe | Seminar 1 | - | Student information |
Seminar 2 | - | Student information | |
36-VRPS_HRSGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) | Fachwissenschaftliches Seminar zur Unterrichtsvorbereitung | - | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Evangelische Theologie / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | - | PT/RP Ic; PT/RP II/1b | - | - | 3 | |
Frauenstudien | (Enrollment until SoSe 2015) | - | Schwerpunkt II | - | - | - |
Die aktive Teilnahme bedingt die Anfertigung eines
Referates; die Abschlussklausur wird benotet und gilt als Modulabschluss.
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.