250080 Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik (S) (WiSe 2016/2017)

Contents, comment

Im Rahmen des Seminars werden diverse grundlegende Aspekte der Lern- und Leistungsdiagnostik thematisiert und diskutiert. Zunächst werden unterschiedliche Begriffe wie z.B. „lernen“ „Leistung“ und „pädagogische Diagnostik“ (vgl. Jürgens & Lissmann 2015) kritisch beleuchtet sowie die Bedeutsamkeit der pädagogischen Diagnostik erarbeitet. Die Relevanz der diagnostischen Kompetenzen von Lehrkräften wird dabei auch im Hinblick auf die Leistungsbewertung erarbeitet. Vor dem Hintergrund der Heterogenität der Lernenden werden Möglichkeiten der Partizipation von Schülerinnen und Schülern an diagnostischen Prozessen erörtert (vgl. Meyer & Jansen 2016). Neben der Auseinandersetzung mit verschiedenen Methoden der Lern- und Leistungsdiagnostik (vgl. z.B. Ingenkamp & Lissmann 2008), werden verschiedene Möglichkeiten der Rückmeldungen von Diagnosen thematisiert und im Hinblick auf deren Chancen und Grenzen im schulischen Alltag reflektiert.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi-BPSt-ISP Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi11 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi11-G Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi4 Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi4_a Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2016_250080@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_78020920@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 18, 2016 
Last update times:
Monday, July 18, 2016 
Last update rooms:
Monday, July 18, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=78020920
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
78020920