300078 Die sozialwissenschaftliche Perspektive im Anfangsunterricht (Fachdidaktische Vertiefung - Sachunterricht) (S) (SoSe 2017)

Contents, comment

Die bildungswirksame Erschließung sozialwissenschaftlicher Phänomene stellt gerade im Anfangsunterricht eine hohe Herausforderung für Lehrende und Lernende dar.
Ziel des Seminars ist es, die Möglichkeiten und Grenzen der Auseinandersetzung mit sozialwissenschaftlichen Themen im Hinblick auf die Kompetenzen von Schulanfängern zu beleuchten, exemplarisch geeignete Phänomene auszuwählen und unterrichtliche Handlungssituationen unter relevanten fachdidaktischen Kriterien zu entwickeln.

Bibliography

Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (GDSU) (2013): Perspektivrahmen Sachunterricht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt

GLÄSER, E. (Hrsg.) (2007): Sachunterricht im Anfangsunterricht. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-SU10S Sozialwissenschaften und ihre Didaktik im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung Graded examination
Student information
30-SU5S Didaktik der Sozialwissenschaften im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung zu einem sozialwissenschaftlichen Schlüsselproblem des Sachunterrichts Graded examination
Student information
30-SU8S Sozialwissenschaften und ihre Didaktik im Sachunterricht Fachdidaktische Vertiefung Graded examination
Student information
69-SU13 Inklusiver Sachunterricht fachdidaktisch rekonstruiert Sachunterrichtsdidaktik aus gesellschaftswissenschaftlicher Fachperspektive: Theorie, Diagnose und Förderung Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 32
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2017_300078@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_64785076@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
5 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, November 22, 2016 
Last update times:
Tuesday, April 4, 2017 
Last update rooms:
Tuesday, April 4, 2017 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=64785076
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
64785076