Psychologische Grundlagen des Mathematikunterrichts;
Konzepte zu zentralen mathematischen Denkhandlungen wie Begriffsbilden, Argumentieren, Modellieren, Problemlösen;
Theorien der mathematischen Wissensentwicklung im Vor- und Grundschulalter;
Mathematikbezogene Handlungskompetenzen:
Konstruktion von Lernumgebungen
Interventionsstrategien
Differenzieren und Fördern im Mathematikunterricht
Lernprozessdiagnostik und Leistungsbeurteilung
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Di | 10-12 | H10 | 19.10.2015-12.02.2016
not on: 12/29/15 / 1/5/16 |
Date | Time | Format / Room | Comment about examination |
---|---|---|---|
Saturday, February 6, 2016 | 10-12 | H7 |
Hide passed examination dates <<
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DGS1 Grundlagen der Mathematikdidaktik | Elemente der Mathematikdidaktik | Student information | |
24-DGS1_ver1 Grundlagen der Mathematikdidaktik | Leitideen des Lehrens und Lernen von Mathematik | Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik | Elemente der Mathematikdidaktik | Ungraded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Didaktische Studien Mathematik | Pflicht | 3. 4. | 6 | unbenotet GS und HS | |||
Mathematik (GHR) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.02 | Pflicht | 1. 2. | 6 | unbenotet | |
Mathematik (GHR/SP) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.02 | Pflicht | 1. 2. | 6 | unbenotet |