In this lecture we give an introduction into mathematical modelling
by partial differential equations. From physical principles we derive
several types of partial differential equations (as e.g. heat equations,
reaction-diffusion equations, wave equations, Navier-Stokes
equations and possibly further equations) and discuss some applications.
In the computational part of the lecture we briefly introduce the
simulation software Comsol-Multiphysics and implement a series of examples
with the aid of this CAE-software.
Diese Veranstaltung wird bei Bedarf in Englisch gehalten.
Diese Veranstaltung kann in Verbindung mit einer 2+1-stündigen
Veranstaltung "Qualitative Analysis of PDE Models" im
Wintersemester 15/16 auch für die Module 24-M-SV1-ND verwendet werden.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mo | 14-16 | V5-148 | 07.04.-17.07.2015
not on: 5/25/15 |
|
one-time | Do | 14-16 | H11 | 28.05.2015 | |
one-time | Do | 14-16 | X-E0-204 | 11.06.2015 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-FIP Freie Individuelle Profilierung Mathematik | Vorlesung mit integrierter Übung (4 LVS) aus dem Nichtstandardcurriculum | Graded examination
|
Student information |
24-M-P1 Profilierung 1 | Profilierungsvorlesung (mit Übung) - Typ 2 | Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
24-M-P2 Profilierung 2 | Profilierungsvorlesung (mit Übungen) - Typ 2 | Student information | |
24-M-PWM Profilierung Wirtschaftsmathematik | Profilierungsvorlesung (mit Übung) -Typ 2 | Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
24-M-SV1-ND Spezialisierung/Vertiefung 1 - Numerische und Diskrete Mathematik | Spezialisierungskurs Numerische / Diskrete Mathematik | Student information | |
28-MDP Methoden der Physik | Angewandte Physik | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.