The focus of this class lies on the phonetics and phonology of US-American English as well as lexical and syntactic differences. Not only will we look at the phonotactics of GenAm but also at regional differences and changes, such as Southern American English, the Northern Cities Shift, the English spoken in Philadelphia and New York.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM3 Profilmodul 3: American Studies | PM 3. 1 Language in North America | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information | |
23-ANG-AngPM3.1 Profilmodul 3.1: American Studies | 3.1.1 Language in North America | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
PM 3. 1 Language in North America (Seminar)
Als Studienleistung kommen in Frage: Referate, Bearbeitungen von Übungsaufgaben, Moderation von Teilen einer Seminarsitzung, Sitzungs- oder Diskussionsprotokolle sowie kurze Essays. Übungsaufgaben können beispielsweise sein: Das Anfertigen einer Literaturliste oder eines Thesenpapiers zu relevanten Theorien und Methoden, eine Argumentrekonstruktion, die Zusammenfassung eines Textes. Insgesamt dürfen von jedem Studierenden in einer Veranstaltung schriftliche Beiträge im Umfang von ca. 3.600 Wörtern oder mündliche Beiträge in einem Umfang von ca. 30 Minuten verlangt werden.
I will ask the following of you:
- regular attendance
- presentation