270133 Applied Social Influence (S) (SoSe 2015)

Inhalt, Kommentar

Building on the BSc contents in social and organizational psychology, the aims of this course are: (1) to develop further students' knowledge about principles of social influence; (2) to foster students' critical appraisal of the theories, methodologies, and applied issues related to research on social influence; (3) to enhance students' understanding of English as well as their confidence in using the English language in an academic setting.
The core of the seminar will be a thorough reading and discussion of Robert Cialdini's (2008) text on six principles of influence: reciprocation, commitment and consistency, social proof, liking, authority, and scarcity. The questions to be addressed include the following: How do these principles work? How can the principles be applied in organizational and other applied settings? How can people resist unwanted influence? Do Cialdini's six principles provide a complete account of social influence?
Additional literature will be used to illustrate principles of influence with classic and contemporary research examples (for examples, see Goldstein et al., 2007). Individual students or pairs of students will be asked to look up, read, and summarize for the group some of these original studies.

Teilnahmevoraussetzungen, notwendige Vorkenntnisse

This seminar will be held in English. This means that *all* materials, communications, and correspondence will be in English. Participating students should thus be comfortable with reading English literature, completing English-language homework assignments, and contributing actively to discussions in English each week.
If in doubt about your English language skills, please contact the course convenor well in advance of the seminar at
gerd.bohner@uni-bielefeld.de .

The seminar forms part of MSc module 27-M-G (G.2 or G.3) and should be taken in either the second or third semester.

Literaturangaben

Two basic texts are recommended for purchase (paperback versions are available for about 17 and 10 Euros, respectively):
Cialdini, R. B. (2008). Influence: Science and practice (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Goldstein, N. J., Martin, S. J., & Cialdini, R. B. (2007). Yes! 50 secrets from the science of persuasion. London: Profile Books.

Over the course of the semester, materials will be made available to participating students via Stud.IP.
Additional readings will be compiled, announced, and made available during the seminar.

Lehrende

Termine ( Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Format / Ort Zeitraum  

Zeige vergangene Termine >>

Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
27-M-G Grundlagen und Anwendung: Personal- und Angewandte Sozialpsychologie G.2 Aufbauseminar zur Personalpsychologie oder Basisseminar zur Angewandten Sozialpsychologie Studienleistung
Studieninformation
G.3 Vertiefungsseminar zur Personalpsychologie oder zur Angewandten Sozialpsychologie Studienleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.

Studiengang/-angebot Gültigkeit Variante Untergliederung Status Sem. LP  
Psychologie / Master (Einschreibung bis SoSe 2012) G.2   4 unbenotet  
Psychologie / Master (Einschreibung bis SoSe 2012) G.3   4 unbenotet  

Three ECTS credits ("Studienleistung") for regular attendance, active participation, and preparing short written answers to weekly homework assignments. Also, each week one or two students will chair the seminar session (i.e., give a brief introductory presentation, moderate discussions, initiate group tasks, etc.).

Kein E-Learningangebot vorhanden
Teilnahmebegrenzung:
Begrenzte Anzahl Teilnehmer*innen: 30
Adresse:
SS2015_270133@ekvv.uni-bielefeld.de
Lehrende, ihre Sekretariate sowie für die Pflege der Veranstaltungsdaten zuständige Personen können über diese Adresse E-Mails an die Veranstaltungsteilnehmer*innen verschicken. WICHTIG: Sie müssen verschickte E-Mails jeweils freischalten. Warten Sie die Freischaltungs-E-Mail ab und folgen Sie den darin enthaltenen Hinweisen.
Falls die Belegnummer mehrfach im Semester verwendet wird können Sie die folgende alternative Verteileradresse nutzen, um die Teilnehmer*innen genau dieser Veranstaltung zu erreichen: VST_52812247@ekvv.uni-bielefeld.de
Hinweise:
Weitere Hinweise zu den E-Mailverteilern
Letzte Änderung Grunddaten/Lehrende:
Freitag, 11. Dezember 2015 
Letzte Änderung Zeiten:
Donnerstag, 22. Oktober 2015 
Letzte Änderung Räume:
Montag, 16. Februar 2015 
Art(en) / SWS
Seminar (S) / 2
Sprache
Diese Veranstaltung wird komplett in englischer Sprache gehalten
Einrichtung
Fakultät für Psychologie und Sportwissenschaft / Abteilung Psychologie
Fragen oder Korrekturen?
Fragen oder Korrekturwünsche zu dieser Veranstaltung?
Planungshilfen
Terminüberschneidungen für diese Veranstaltung
Link auf diese Veranstaltung
Wenn Sie diese Veranstaltungsseite verlinken wollen, so können Sie einen der folgenden Links verwenden. Verwenden Sie nicht den Link, der Ihnen in Ihrem Webbrowser angezeigt wird!
Der folgende Link verwendet die Veranstaltungs-ID und ist immer eindeutig:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=52812247
Seite zum Handy schicken
Klicken Sie hier, um den QR Code zu zeigen
Scannen Sie den QR-Code: QR-Code vergrößern
ID
52812247