300780 Kolloquium und Research Class Mediensoziologie und qualitative Medienforschung (Ko) (WiSe 2023/2024)

Contents, comment

Das Kolloquium versteht sich als Diskussionsraum für aktuelle Fragen und Entwicklungen im Bereich mediensoziologischer Forschung, ihrer Methoden- und Theorieentwicklung und gleichzeitig als Forschungswerkstatt zur Unterstützung von laufenden Qualifikationsarbeiten. Neben Vorträgen und "Methodengesprächen" von Mitarbeiter*innen der Professur und eingeladenen Gästen, bietet das Kolloquium in erster Linie Master-Studierenden (auf Anfrage auch Promovierenden und PostDocs) Gelegenheit ihre mediensoziologisch orientierten Qualifikationsarbeiten vorzustellen und sich im Forschungsprozess gegenseitig zu unterstützen. Teilnehmende finden Begleitung von der Formulierung der Fragestellung bis zur Verschriftlichung der Forschungsergebnisse. Sie können z.B. ihr Exposé oder ein Kapitel aus der Arbeit zur Diskussion stellen oder eigene Forschungsdaten mitbringen, die im Kolloquium gemeinsam analysiert werden. Studierende, die in der nächsten Zeit eine Qualifikationsarbeit im Bereich Mediensoziologie planen, sind ebenfalls herzlich zur Teilnahme eingeladen, um so die Forschungsperspektiven der Professur kennen zu lernen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-M-Soz-MA Abschlussmodul Abschlusskolloquium Student information
30-MeWi-HM2 Medien und Gesellschaft Lehrveranstaltung I Graded examination
Student information
Lehrveranstaltung II Study requirement
Student information
Lehrveranstaltung III Study requirement
Student information
30-MeWi-HM4 Methoden der Medienforschung Lehrveranstaltung I Graded examination
Student information
Lehrveranstaltung II Study requirement
Student information
Lehrveranstaltung III Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Bielefeld Graduate School In History And Sociology / Promotion Research Classes   1  

No more requirements

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 5
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2023_300780@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_432860727@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
4 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, September 5, 2023 
Last update times:
Friday, August 11, 2023 
Last update rooms:
Friday, August 11, 2023 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
Ko / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=432860727
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
432860727