This course provides a summary of the main language families of the Central American isthmus, with special emphasis on Chibchan, since it is the most widespread, most representative and most studied family if the area. Special emphasis will also be placed on both the migratory paths of the Chibchan peoples -with its corresponding linguistic consequences- and on the presence of exogenous groups (Creoles, Black Carib) on Central American soil. The interaction of groups with such diverse backgrounds has not received much attention in recent time, which to a certain extent is regrettable, as many language contact phenomena can be identified which might eventually play an important role in the homogeneity of a linguistic and cultural area such as the Intermediate Area.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-LIN-BaLinS2 Vertiefungsmodul für das Modul "Sprache" | Vertiefungsveranstaltung Profil "Sprache" | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ROM-B2 Profilmodul Sprachwissenschaft | Seminar zur Sprachdynamik | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Linguistik / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaLinS1 | 0/4 | |||
Romanische Kulturen: Sprache, Literatur, Geschichte / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Nebenfach | BaRKS3; BaRK5d | Veranstaltung zu: "Soziolinguistik" bzw. "Sprache und Kommunikation" |