250279 Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik (III) (S) (SoSe 2021)

Contents, comment

Es gehört zu den grundlegenden Tätigkeiten von Lehrer*innen, das individuelle Lernen und die unterschiedlichen Leistungen von Kindern zu bewerten, dafür sind grundlegende diagnostische Kenntnisse zentral.
In diesem Seminar werden verschiedene Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik thematisiert und auch verschiedene Zugänge erarbeitet: Leistungen müssen erstens „gesehen“ bzw. festgestellt, zweitens bewertet und drittens auch rückgemeldet werden, dabei gibt es jeweils unterschiedliche Formen und Methoden sowie Vor- und Nachteile (vgl. Brügelmann 2015).
Es geht in diesem Seminar um grundlegende Begriffe, um zentrale Kompetenzen, wie beispielweise Beobachtung, Dokumentationsformen oder wertschätzende Rückmeldungen. Unterschiedliche Verfahrensweisen sowie konkrete diagnostische Verfahren können dabei eingesetzt werden. Es werden Chancen, Möglichkeiten und Grenzen der Diagnostik diskutiert und deren Nutzen für eine (inklusive) Schule erörtert.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 12-14 ONLINE   13.04.-20.07.2021

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi-BPSt-ISP Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi11-G Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
25-BiWi4_a Diagnostik und Förderung E1: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
SS2021_250279@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_254911092@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, March 29, 2021 
Last update times:
Wednesday, January 13, 2021 
Last update rooms:
Wednesday, January 13, 2021 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=254911092
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
254911092