610038 Mentales Training in der Schule (Typ: Seminar AB II) (S) (SoSe 2020)

Contents, comment

Ziel dieser Veranstaltung ist es, den Einsatz des Mentalen Trainings im Setting Schule näher zu beleuchten. In einem ersten Schritt werden theoretische und empirische Grundlagen zu Vorstellung und Vorstellungstraining, insbesondere in Bezug auf das Erlernen einer motorischen Fertigkeit, vermittelt. Darauf aufbauend wird der Einsatz von Vorstellungstraining in verschiedenen Settings (Breiten-/ Leistungssport, Rehabilitation, Schule) bei Personen unterschiedlicher Altersstufen (Kinder, Jugendliche, Erwachsene) diskutiert. In einem zweiten Schritt ist geplant, gemeinsam in Kleingruppenarbeit ein Konzept für die Umsetzung eines Vorstellungstrainings im Sportunterricht mit Bezug auf spezifische Fertigkeiten unterschiedlicher Sportarten zu erarbeiten und eine entsprechende Übungssammlung zu erstellen. Auf diese praxisorientierte Phase folgt schließlich eine Reflexionsphase, in welcher Vor- und Nachteile des Mentalen Trainings im Sportunterricht herausgearbeitet werden sollen.

Requirements for participation, required level

Kenntnis der Inhalte der Vorlesung "Grundlagen der Bewegungswissenschaft und Sportpsychologie"

Bitte machen Sie sich mit der Nutzung von Zoom vertraut. Die Veranstaltung wird synchron zu den jeweiligen im ekvv vermerkten Terminen online stattfinden. Alles Weitere klären wir in der ersten Sitzung.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 8-10 C01-142 06.04.-17.07.2020
not on: 4/7/20 / 4/14/20

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
61-HRSGe_GymGe-NAWI Naturwissenschaftliche Vertiefung Seminar AB II Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
61-HRSGe_GymGe-V-2_a_ver1 Fachdidaktische und fachwissenschaftliche Vertiefung II Seminar AB I-IV (Wahlpflicht) Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 38
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
SS2020_610038@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_193905090@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
12 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, February 19, 2020 
Last update times:
Wednesday, February 19, 2020 
Last update rooms:
Wednesday, February 19, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Sports Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=193905090
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
193905090