270005 Einführung in die Klinische Psychologie bei Kindern und Jugendlichen (V) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

Neben einer Einführung in Grundbegriffe, Paradigmen und Forschungsmethoden der klinischen Kinder- und Jugendlichenpsychologie gibt die Vorlesung einen Überblick über die wichtigsten psychischen Störungen des Kindes- und Jugendalters. Dabei wird jeweils auf die Symptomatik, Klassifikation, Epidemiologie, Verlauf und auf störungsspezifische Erklärungsansätze zur Ätiologie der Störungen eingegangen.

Requirements for participation, required level

Bachelor
Psychologie/Bachelor Kernfach (FsB vom 21.11.2011): empfohlener Beginn 3. Semester;

Psychologie/Bachelor Kernfach (FsB vom 05.09.2016): empfohlener Beginn 5. Semester;

Nebenfachstudierende ab dem 3. Semester des neuen Studienmodells mit FsB ab 05.09.2016

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 12-14 H3 07.10.2019-31.01.2020
not on: 12/26/19 / 1/2/20

Hide passed dates <<

Examinations

Date Time Format / Room Comment about examination
Thursday, January 30, 2020 12-14 H1
Friday, June 19, 2020 10-10:30   Die Klausur wird auf einen späteren Zeitpunkt verschoben.

Hide passed examination dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-GF_a Psychologische Gesundheitsförderung, Krankheits- und Belastungsbewältigung GF.2 Einführung in die Klinische Psychologie bei Kindern und Jugendlichen Graded examination
Student information
27-P_a Aufbaumodul zum Anwendungsfach I - Klinische Psychologie bei Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen P.1 Einführung in die Klinische Psychologie bei Kindern und Jugendlichen Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Regelmäßige aktive Teilnahme;

Psychologie/Bachelor Kernfach (FsB vom 05.09.2016): Studierende erbringen eine Modulteilprüfung im Umfang von 45 Minuten über die Inhalte der Vorlesung P.1 "Einführung in die Klinische Psychologie bei Kindern und Jugendlichen" (WiSe 2019/2020);

Psychologie/Bachelor Nebenfach (FsB vom 05.09.2016): Studierende erbringen eine Modulteilprüfung im Umfang von 45 Minuten über die Inhalte der Vorlesung P.1 "Einführung in die Klinische Psychologie bei Kindern und Jugendlichen" (WiSe 2019/2020)

No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
You have to prove your participation by entering a passcode.
Details zeigen / Enter passcode
Address:
WS2019_270005@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_172958807@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, October 17, 2019 
Last update times:
Monday, May 25, 2020 
Last update rooms:
Monday, May 25, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
lecture (V) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=172958807
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
172958807