250433 4. HLCA Summer School: “Advancing health literacy during the life course: towards a health literate Europe” (BS) (SoSe 2019)

Contents, comment

Die 4. HLCA Summer School: “Advancing health literacy during the life course: towards a health literate Europe” wird vom 23.-27. September 2019 an der Universität Bielefeld am Interdisziplinären Zentrum für Gesundheitskompetenzforschung stattfinden.
Im Fokus der diesjährigen Summer School stehen folgende Schwerpunkthemen:
• Europäische Entwicklungen in der Forschung, Politik und Praxis in der Gesundheitskompetenz
• The Professionalisierung von Gesundheitskompetenz
o Gesundheitskompetenz als interdisziplinäre Fähigkeit der Zukunft
o Wissen, Einstellungen und Praktiken im Kontext Gesundheitskompetenz-responsiver Organisationen und Systeme
• Forschung am IZGK
o Theorien, Konzepte, Modelle sowie Forschungsmethoden und Methodologien
o Umfragen bei Kindern, Jugendlichen und Erwachsene
o Interventionsforschung einschließlich psychische und digitale Gesundheitskompetenz
o Policy-Forschung und sektorenübergreifendes Policy Making

Die Summer School wird durch internationale Expert_innen aus den Bereichen Gesundheitskompetenz, Gesundheitsförderung, Pädagogik, Kindheitsforschung und Ungleichheitsforschung geleitet. Sie werden gemeinsam in neue Trends und Forschungslinien einführen.
Arbeitsgruppen
Teilnehmende werden in verschiedenen Arbeitsgruppen zusammenarbeiten können und verschiedene interaktive Formate anwenden. Gemeinsam werden Forschungsentwicklung, eigene Projektedesigns und weitere Themen erarbeitet.
Marktplatz
Die Teilnehmenden können ihre Erkenntnisse und Projektideen auf dem Marktplatz vorstellen. Dadurch wird es den Beteiligten möglich, ihre Vorhaben in der Gruppe zu reflektieren und konstruktiv zu diskutieren.
Präsentationen / Interaktive Formate
Die Summer School wird teilnehmerorientiert und mit hohem Anwendungsbezug gestaltet. Die Teilnehmer werden verschiedene Möglichkeiten der Einzel- und Gruppenpräsentation erhalten.

Teaching staff

  • Herr Orkan Okan  
  • Kristine Sørensen, Global Health Literacy Academy, Aarhus, Denmark

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg2_a IndiErg: Differenz und Heterogenität E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Ungraded examination
Student information
E3: Heterogene Lebenslagen oder Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E1: Theorie und Empirie heterogener Lebenslagen Study requirement
Student information
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
25-BiWi6_a Differenz und Heterogenität E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
25-BiWi6_a-ISP Differenz und Heterogenität E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
25-UFP-P4 Individuelle Profilbildung: Differenz, Heterogenität und Inklusion E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 0
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 50
Address:
SS2019_250433@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_172700090@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
No students to be reached via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, April 18, 2019 
Last update times:
Thursday, April 18, 2019 
Last update rooms:
Thursday, April 18, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=172700090
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
172700090