250027 Einführung in die Unterrichtsmethoden - Fallstudie Teil 1 (FS) (SoSe 2010)

Contents, comment

Dieses Fallstudienseminar ist ein Vorbereitungsseminar für das Praxissemester im Wintersemester 2010/2011. Es bildet somit die Grundlage der zu erstellenden Fallstudie. Das Fokus des Seminars ruht auf konkreten Unterrichtsmethoden, die theoretisch und praktisch vermittlt werden. Als Input zur Thematik gibt es eine Einführung in didaktische Grundbegriffe und die Kriterien des guten Unterrichts.
Gegen Ende des Semesters werden wir uns auch mit der Frage beschäftigen, was guter Unterricht ist und wie er realisiert werden kann.
Schließlich wenden wir uns der (Unterrichts)beobachtung zu und werden unser analytisches Auge an verschiedensten Beispielen unter Zuhilfenahme von Analysetechniken schulen.

Bibliography

Jank, W. u. Meyer, H., 'Didaktische Modelle', Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin, 2006, 8. Auflage

Mattes, W., 'Methoden für den Unterricht', Schöningh Verlag, Paderborn, 2007

Meyer, H., 'UnterrichtsMethoden I: Theorieband', Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin, 1992, 5. Auflage

Meyer, H., 'UnterrichtsMethoden II: Praxisband', Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin, 1992, 5. Auflage
Dokumentenablage

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.4.1.3   3 aktive Teilnahme  

Die aktive Teilnahme wird durch regelmäßige Teilnahme sowie das Halten eines Referates zu den Unterrichtsmethoden erworben. Details hierzu erfolgen in der ersten Sitzung.
Die Fallstudie wird im folgenden Semester (Wintersemester 2009/2010) erstellt.

No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
SS2010_250027@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_16392043@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Tuesday, August 31, 2010 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
case-study seminar (FS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=16392043
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
16392043