270301 Instagram, Snapchat & Co: Soziale Medien im Jugendalter (S) (SoSe 2019)

Contents, comment

Soziale Medien wie Instagram oder Snapchat gehören heute für viele Jugendliche zum Alltag. Sie dienen unter anderem als Plattform für Selbstpräsentation oder den Austausch mit Peers. Das Seminar soll das Nutzungsverhalten wie auch die entwicklungs- und medienpsychologische Funktion von sozialen Medien im Jugendalter thematisieren. Darüber hinaus sollen spezifische Herausforderungen und Probleme, mit denen Jugendliche im Umgang mit sozialen Medien konfrontiert werden, auf Grundlage von empirischen Befunden diskutiert werden.

Requirements for participation, required level

Bereitschaft, sich mit empirischen Fachartikeln in englischer Sprache auseinanderzusetzen. Besondere Vorkenntnisse sind nicht notwendig.
Das Seminar richtet sich an Haupt- und Nebenfachstudierende der Psychologie sowie an Studierende der Klinischen Linguistik.
Eine zentrale Vergabe der Plätze für alle Seminare des J3-Moduls findet in der ersten Vorlesungswoche statt. Der Termin wird noch bekannt gegeben. Die Teilnahme an dieser Vergabesitzung ist obligatorisch.

Bibliography

Literaturangaben werden in der Veranstaltung bekannt gegeben.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 14-16 C01-136 01.04.-12.07.2019
not on: 5/30/19 / 6/20/19
one-time Di 16-18 X-E0-202 02.04.2019 zentrale Vorbesprechung

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-GF-Entw Entwicklungspsychologie GF-Entw.3 Vertiefung zur Entwicklungspsychologie Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2021) PSY3   4 benotet  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2021) PSY3   3 unbenotet  

Eine Studienleistung wird im Rahmen des Seminars durch die Bearbeitung eines Themenbereichs und Vorstellung des Themas, sowie eine regelmäßige und aktive Teilnahme erworben. 
Eine benotete Einzelleistung kann durch die zusätzliche schriftliche Ausarbeitung eines Seminarthemas erbracht werden (ca. 5 Seiten; Abgabe: 01.08.2019; Absprache mit der Dozentin).

E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
SS2019_270301@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_150784325@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, April 3, 2019 
Last update times:
Monday, March 4, 2019 
Last update rooms:
Monday, March 4, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=150784325
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
150784325