250227 International Perspectives on Inclusive Education (BS) (SoSe 2018)

Contents, comment

Das Seminar wird zusammen im Co-Teaching mit Prof. Amrhein und der Gastwissenschaftlerin Srikala Naraian, Ph. D abgehalten. Dr. Naraian ist Director, Preservice Inclusive Education Programs, Assoc. Professor, Dept. of Curriculum and Teaching, Teachers College, Columbia University.

Nach einer Einführung in internationales Entwicklungslinien in Bezug auf Inclusive Education beschäftigen wir uns mit den Eight Principles for Effective and Equitable Practice. Hier können Sie auch Ihre ganz persönlichen Erfahrungen mit der Umsetzung von Inklusion in unserem Bildungssystem einbringen.
Es wird ausreichend Zeit für Reflexionsarbeit in Kleingruppen sein.

Requirements for participation, required level

Das Seminar wird zum Teil in englischer Sprache abgehalten, da wir eine GastwissenschaftlerIn aus New York eingeladen haben.
Große Teile des Seminars finden jedoch in Deutscher Sprache statt, daher sollte Sie das nicht abschrecken!

Bibliography

Die Literatur wird im Seminar bekannt gegeben. Ein zentrales Werk wird das unserer Gastwissenschaftlerin:

Naraian, S. (2017). Teaching for inclusion: Eight Principles for Effective and Equitable Practice. In A. J. Artiles and E. B. Kozleski (eds.) Disability, Culture and Equity book series. New York, NY: Teachers College Press.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg2 IndiErg: Differenz und Heterogenität E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Student information
E2: Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Student information
E3: Heterogene Lebenslagen oder Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E2: Konzepte institutionellen und organisatorischen Handelns Study requirement
Student information
25-BE7 Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen E2: Konzepte pädagogischen Handelns Study requirement
Student information
25-BiWi-BPSt-ISP Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information
25-BiWi11 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung, individueller Förderung und Leistungsbeurteilung Study requirement
Student information
25-BiWi11-G Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information
25-BiWi4 Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information
25-BiWi4_a Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information
25-UFP-P4 Individuelle Profilbildung: Differenz, Heterogenität und Inklusion E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Student information
E2: Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2018_250227@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_120041396@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Friday, March 23, 2018 
Last update times:
Thursday, April 26, 2018 
Last update rooms:
Thursday, April 26, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Language
This lecture is taught in english
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=120041396
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
120041396