270059 Kognitive Neurowissenschaft der Aufmerksamkeit (S) (SoSe 2018)

Contents, comment

Ablenkung ist ein Alltagsphänomen, das in den letzten Jahren durch Nutzung moderner Technologie (z.B. Smartphone) verstärkt in das öffenltiche Bewusstsein gelangt ist. Das kürzlich erschienene Buch "The distracted mind: Ancient brains in a high-tech world" von Adam Gazzaley & Larry Rosen widment sich diesem Thema auf dem Stand des aktuellen Wissens aus Psychologie und Neurowissenschaften. In diesem Seminar soll das Buch in Form von Referaten erarbeitet und kritisch diskutiert werden, wobei unterstützende oder widersprechende englischsprachige Forschungsarbeiten (Journal-Papers) eine wichtige Rolle spielen werden.

Requirements for participation, required level

Das Seminar richtet sich an B.Sc. Hauptfachstudierende, die das Anwendungsfach IV „Neurowissenschaften“ gewählt haben. Kenntnisse der wesentlichen Inhalte der Vorlesungen X.1 (Einführung in die Neuropsychologie; Kognitive Neurowissenschaften I) und X.2 (Einführung in die Neurokognitive Psychologie; Kognitive Neurowissenschaften II) sowie Biologischer Psychologie I und II, Wahrnehmungs- und Kognitionspsychologie werden vorausgesetzt.

Bibliography

Gazzaley, A. & Rosen, D.A. (2016). The distracted mind: Ancient brains in a high-tech world. MIT Press. (TB Ausgabe unter 20 Euro).
deutsche Übersetzung: "Das überforderte Gehirn: Mit Steinzeitwerkzeug in der Hightech-Welt." Redline Verlag.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 10-12 CITEC 2.017 09.04.-20.07.2018

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-AF-Neuro2 Aufbaumodul zum Anwendungsfach IV - Neurowissenschaften AF-Neuro2.2 Neurowissenschaften 2 Vertiefung II Ungraded examination
Graded examination
Student information
27-Y Aufbaumodul zum Anwendungsfach V - Neurowissenschaften: Emotions-, Kognitions- und Neuropsychologie Y.2: Neurowissenschaften 2 Vertiefung II Ungraded examination
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


4 LPs bzw. eine Prüfungsleistung für regelmäßige Teilnahme (maximal 2 x fehlen) und ein Referat (benotet oder unbenotet).

E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
You have to prove your participation by entering a passcode.
Details zeigen / Enter passcode
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
SS2018_270059@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_114260919@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, April 12, 2018 
Last update times:
Thursday, April 12, 2018 
Last update rooms:
Thursday, April 12, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=114260919
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
114260919