250148 Einführung in die Sequenzanalyse am Beispiel von Teamgesprächen in der inklusiven Schule (S) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

Im Seminar wollen wir uns mit der qualitativen, sequenziellen Analyse von Texten beschäftigen und verfahren hierfür nach dem Integrativen Basisverfahren von Jan Kruse (2015). Exemplarisch werden wir es auf die Auswertung von aufgezeichneten Teamgesprächen anwenden. Diese in vivo Materialien stammen aus dem Kontext multiprofessioneller Zusammenarbeit in inklusiven Schulsettings. Inhaltlich geht es im Seminar also um die Zusammenarbeit von unterschiedlichen beruflichen Akteuren wie Schulbegleitungen, Lehrkräften, Sonderpädag*innen und Sozialpädagog*innen. Mittels der Analyse mit dem Integrativen Basisverfahren wollen wir uns anschauen, wie die Beteiligten ihre Zusammenarbeit interaktiv gestalten. Die Auswertungsmethode ist allerdings nicht an das Datenmaterial Teamgespräche gebunden, es können auch andere Texte, insbesondere Interviews, mit ihr ausgewertet werden.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Requirements for participation, required level

Master of Arts: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Arts Erziehungswissenschaft im WiSe 2019/20

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP6 Kooperation, Profession und Beratung E2: Kooperation im Team Study requirement
Student information
25-ME2 Methodologien und Methoden empirischer Forschung E1: Methodologien und Methoden qualitativer Forschung Study requirement
Ungraded examination
Graded examination
Student information
30-MeWi-HM4 Methoden der Medienforschung Lehrveranstaltung I Graded examination
Student information
Lehrveranstaltung II Study requirement
Student information
Lehrveranstaltung III Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 50
Address:
WS2019_250148@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_175988047@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 22, 2019 
Last update times:
Tuesday, September 17, 2019 
Last update rooms:
Tuesday, September 17, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=175988047
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
175988047