Diese Vorlesung behandelt die Frage: Wie funktioniert das Internet?
Dazu werden zuerst die technischen Grundlagen der Computernetze eingeführt und detailliert die gängigsten
Protkolle des Internets vermittelt, wie: Ethernet, TCP, IPv4, IPv6 (u.a.). Zum Ende des Kurses
werden Sicherheitsmaÿnahmen und Gefährdungen für Netzwerke behandelt.
This lecture approaches the question: How does the Internet work?
To cover this the lecture will rst introduce the technical basics of computer networks und then explicitly
explain the most common Internet protocols, such as: Ethernet, TCP, IPv4, IPv6 and others.
The end of this lecture will cover topics like security measures and threats to the network.
Keine besonderen Vorkenntnisse notwendig.
No special forknowledge necessary.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Do | 12-14 | C0-259 | 17.10.2016-10.02.2017
not on: 11/3/16 / 11/10/16 / 1/26/17 |
|
one-time | Do | 12:00-14:00 | X-E1-203 | 20.10.2016 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-MeWi-HM5 Praxis-Umgang mit Medien | Lehrveranstaltung I | Graded examination
|
Student information |
Lehrveranstaltung II | Study requirement
|
Student information | |
Lehrveranstaltung III | Study requirement
|
Student information | |
Lehrveranstaltung IV | Study requirement
|
Student information | |
39-Inf-DKI Digitale Kommunikation und Internetdienste | Digitale Kommunikation und Internetdienste | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medienwissenschaft, interdisziplinäre / Master | (Enrollment until SoSe 2014) | Hauptmodul 6 | Wahlpflicht | 1. 3. | 3 |