250157 Ist das guter inklusiver Unterricht? Mit Videoanalysen und Hospitationen von der Theorie zur Praxisreflexion. (S) (WiSe 2016/2017)

Short comment

Die Veranstaltungen in 25-BiWi 5.1 sind 4stündig (siehe Modulbeschreibung).

Contents, comment

Da man inklusiven Unterricht – ebenso wie anderen Unterricht - kaum planen, durchführen und reflektieren kann, wenn man nicht weiß, was „guter“ inklusiver Unterricht überhaupt ist, ist es Ziel dieses Seminars, den Teilnehmerinnen und Teilnehmern zu vermitteln, woran sie guten Unterricht erkennen und welche Spezifika für guten inklusiven Unterricht berücksichtigt werden sollten, was zu gutem inklusivem Unterricht im Detail dazugehört und wie man Unterricht beobachten und reflektieren kann (letzteres ist notwendig, um den eigenen Unterricht weiterzuentwickeln). Um dies zu erreichen, möchten wir zunächst zusammentragen, was Sie unter gutem inklusivem Unterricht verstehen und darauf aufbauend empirische Studien und theoretische Überlegungen erarbeiten. Schließlich erstellen wir ein gemeinsames Analyseraster und erproben dieses sowie die Reflexion von Unterricht mit diesem schließlich anhand von Videos und Hospitationen

Bibliography

Werden im Seminar bzw. über die E-Learning-Plattform bekannt gegeben.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 8-12 Q0-101 20.10.2016-09.02.2017
not on: 12/29/16 / 1/5/17

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi5 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Erziehen und Unterrichten E1: Professionelles Handeln in der Schule Study requirement
Student information
25-BiWi5_ISP Berufsfeldbezogene Praxisstudie Erziehen und Unterrichten E1: Professionelles Handeln in der Schule Study requirement
Student information
25-BiWi5_a Erziehen und Unterrichten Professionelles Handeln in pädagogischen Kontexten Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Studienleistung: Regelmäßige Mitarbeit im Seminar und Prozessreflexionen während der Seminarsitzungen

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 79
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2016_250157@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_78146731@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
19 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 18, 2016 
Last update times:
Tuesday, July 19, 2016 
Last update rooms:
Tuesday, July 19, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 4
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=78146731
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
78146731