250146 Vertiefung zu Pädagogik des Elementar- und Primarbereichs I (VK) (WiSe 2016/2017)

Contents, comment

Die Veranstaltung vertieft die Aufgaben und Konzepte des Elementar- und Primarbereichs exemplarisch anhand der Schülerfrage im Sachunterricht. Die Förderung der Fragekompetenz von Schülerinnen und Schülern im Primarbereich bietet nicht nur eine geeignete Form, um Kinder auf die fachlichen und überfachlichen Ansprüche der weiterführenden Schulen vorzubereiten, sondern die Schülerfrage ist auch eine wichtige Lernstrategie und ein Diagnoseinstrument auf dem individuellen Lernweg aller Schülerinnen und Schüler.
Die Prüfungsleistung für Studierende, die gleichzeitig mein Seminar „Konzepte und Aufgaben der Übergangsgestaltungen in der Grundschule“ belegt haben, ist ein Mini-Studienprojekt in Form einer unterrichtspraktischen Beobachtungsphase (in Forscher-Tandems, 1 komplette Unterrichtseinheit im Sachunterricht). Begleitend dazu verfassen Sie mit Ihrem Tandempartner ein gemeinsames Essay, welches Ihre Beobachtungen in der Praxis anhand von individuell entwickelten Froschungsschwerpunkten aufarbeitet.
Studierende, die in E1 und E2 Seminare bei anderen DozentenInnen besuchen, erbringen die Prüfungsleistung in Form von Hausarbeiten. Die Themen werden in individuellen Beratungsterminen entwickelt und besprochen und mit Rücksprache der zuständigen Dozenten festgelegt.
Weitere organisatorische Informationen erhalten Sie in der ersten Sitzung der Vertiefung (19.10.).

Requirements for participation, required level

Es ist zu empfehlen, dass zu dieser Vertiefung mein Seminar parallel belegt wird.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi13 Pedagogy of the Elementary and Primary Sector Pädagogik des Elementar- und Primarbereichs E3: Modulbezogene Vertiefung Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 32
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
WS2016_250146@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_78133520@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, September 21, 2016 
Last update times:
Thursday, July 21, 2016 
Last update rooms:
Thursday, July 21, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
specialisation course (VK) / 1
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=78133520
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
78133520