250278 Heterogenität und individuelle Förderung (S) (SoSe 2016)

Short comment

M.Ed. BiWi GymGe: 25-BiWi15, E1: Heterogenität und individuelle Förderung

Contents, comment

Jede Klasse bzw. jeder Kurs im deutschen Schulsystem ist durch Heterogenität gekennzeichnet. Aufgabe der Lehrenden ist es, die unterschiedlichen Ausgangssituationen der Schüler/innen zu diagnostizieren und mit diesen konstruktiv umzugehen. Doch wie kann binnendifferenzierter, kompetenzorientierter Unterricht aussehen, der sowohl der Heterogenität der Schüler/innen als auch den begrenzten Ressourcen der/des Lehrenden gerecht wird? Das Seminar setzt sich mit Möglichkeiten und Grenzen verschiedener Verfahren zur Diagnose unterschiedlicher Heterogenitätsdimensionen sowie mit didaktischen Prinzipien und Methoden der inneren Differenzierung auseinander. Neben allgemeindidaktischen Ansätzen können von den Seminarteilnehmer/innen auch fachdidaktische Schwerpunkte gesetzt werden.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi15 Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E1: Heterogenität und individuelle Förderung oder: Organisation und Schulentwicklung Student information
- Graded examination Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


  • Aktive Teilnahme an den Seminarsitzungen und am Blocktermin
  • Planung einer binnendifferenzierten Unterrichtssequenz in einer Kleingruppe und Vorstellung bzw. Simulation im Plenum
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2016_250278@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_70492090@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, April 22, 2016 
Last update times:
Friday, March 18, 2016 
Last update rooms:
Friday, March 18, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=70492090
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
70492090