240335 Größen und Messen im Mathematikunterricht der Grundschule (S) (WiSe 2015/2016)

Short comment

gemeinsam mit "Daten, Häufigkeiten und Wahrscheinlichkeiten..." als Ersatz für die "Didaktik des Sachrechnens"

Contents, comment

In Anlehnung an den Lehrplan/die Bildungsstandards erhalten Sie in der Veranstaltung zunächst einen Überblick über die Inhalte und Ziele des Bereichs Größen und Messen in der Grundschule. Neben der mathematischen Struktur einzelner Größenbereiche und der Erarbeitung von Stützpunktvorstellungen wird insbesondere die Entwicklung des Größenverständnisses unter Einbeziehung individueller Vorkenntnisse thematisiert. In Sachkontexten spielen Modellierungs- und Anwendungsaufgaben eine zentrale Rolle. So ist auch die Erschließung fächerübergreifender Inhalte und die Durchführung von Projekten eine wichtige Aufgabe dieses Inhaltbereichs.
Thematisiert werden immer auch die individuellen Denk- und Lernwege von Grundschulkindern sowie zentrale Probleme und Schwierigkeiten bei der Organisation von Lernprozessen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Fr 10:00-12:00 U2-205 19.10.2015-12.02.2016
not on: 12/25/15 / 1/1/16
one-time Di 10:00-11:00 V6-205 01.03.2016 Klausur-Rückgabe

Hide passed dates <<

Examinations

Date Time Format / Room Comment about examination
Friday, February 12, 2016 08:00-10:00 Unpublished Zusammen mit 240334. Raum wurde intern von 240201 übernommen
Wednesday, March 30, 2016 00:00-00:00 und Uhrzeit werden noch bekannt gegeben Nachklausur zusammen mit 240334

Hide passed examination dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
24-DGS2 Vertiefung Mathematikdidaktik Größen und Messen im Mathematikunterricht der Grundschule Study requirement
Graded examination
Student information
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik Größen und Messen im Mathematikunterricht der Grundschule Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Mathematik (GHR) / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) M.D.10b Wahlpflicht 1. 2. 3 unbenotet  
Mathematik (GHR) / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) M.D.10b Wahlpflicht 2. 3. 3 unbenotet  

No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
WS2015_240335@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_60154554@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Tuesday, February 2, 2016 
Last update rooms:
Tuesday, February 2, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Mathematics
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=60154554
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
60154554