Inhalte der Veranstaltung sind klassische und moderne Ansätze der Sozialwissenschaften mit Blick auf das Verhältnis von Individuum und Gesellschaft. Die Vorlesung vermittelt dabei auch sozialwissenschaftliche Perspektiven und Befunde zu Bildungsungleichheiten und dem Bildungssystem.
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| weekly | Do | 12-14 | U2-233 | 13.10.2025-06.02.2026
not on: 12/25/25 / 1/1/26 |
| Date | Time | Format / Room | Comment about examination |
|---|---|---|---|
| Thursday, February 12, 2026 | 14-16 | Y-0-111 | Y-0-111 |
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 69-SU3 Social Sciences Gesellschaftswissenschaften | Sozialwissenschaften | Graded examination
|
Student information |
| 80-SU-GEWI Social Science Perspective in Integrated Studies for Primary Education Gesellschaftswissenschaftliche Perspektive des Sachunterrichts | Sozialwissenschaften | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geschlechterforschung in der Lehre |