Das Seminar führt in die didaktischen und methodischen Grundlagen des Arithmetikunterrichts ein. Auf der Grundlage der curricularen Vorgaben werden theoretische Betrachtungen, unterrichtspraktische Überlegungen und eigenes Erproben verknüpft. Thematisch stehen u.a. Zahlbereiche, Rechenstrategien, Materialeinsatz, Grundvorstellungen und Fördermöglichkeiten auf dem Plan.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Date | Time | Format / Room | Comment about examination |
---|
Show passed examination dates >>
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DGS1_ver1 Grundlagen der Mathematikdidaktik | Didaktik der Arithmetik | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information | |
24-FDGS1 Basismodul Mathematikdidaktik | Zahlen und Operationen im Mathematikunterricht der Grundschule | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mathematik (GHR) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.08b | Wahlpflicht | 2. 3. | 5 | benotet | |
Mathematik (GHR/SP) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.08b | Wahlpflicht | 2. 3. | 5 | benotet |