250077 Der Inklusionsbegriff in Theorien, Konzepten und Diskursen (S) (SoSe 2015)

Short comment

Termine erste Semesterhälfte

Contents, comment

Spätestens seit der Ratifizierung des Übereinkommens über die Rechte von Menschen mit Behinderungen der Vereinten Nationen (UN-BRK) im Jahre 2009 in Deutschland, stellt der Leitbegriff der Inklusion (nicht nur) im Kontext von Schule eine Herausforderung dar.
Aufgrund der zunehmend inflationären und häufig sehr emotionalen Verwendungsweise des Begriffs "Inklusion" sollen in diesem Seminar verschiedene theoretische Entwicklungslinien des Begriffs aufgespürt und gemeinsam kritisch diskutiert werden.

Die Veranstaltung besteht wie üblich aus insgesamt 30 SWS und findet in der ersten Semesterhälfte des SS 2015 statt

Requirements for participation, required level

Die Bereitschaft, die vorbereitete Literatur zu lesen und sich aktiv an den Diskussionen zu beteiligen.

Bibliography

Die Literatur wird im Stud.IP bereitgestellt.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 14-18 X-E0-204 07.04.-21.05.2015
not on: 5/14/15

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E1: Theorie und Empirie heterogener Lebenslagen Study requirement
Student information
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MA.3.1.2; Professionsbezogene Vertiefung   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MG.3.1.2; Professionsbezogene Vertiefung   3 aktive Teilnahme  
Studieren ab 50    

Die Anforderungen zum Erwerb der aktiven Teilnahme werden in der ersten Sitzung bekanntgegeben.

No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2015_250077@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_53436230@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Friday, February 27, 2015 
Last update rooms:
Friday, February 27, 2015 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=53436230
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
53436230