270099 Motivation in Schule und Hochschule (S) (SoSe 2015)

Contents, comment

Unmotivierte Lernerinnen und Lerner sind das Schreckensbild aller Lehrenden, gleichgültig ob sie in der Schule, im Bereich der Weiterbildung von Erwachsenen oder auch an der Universität tätig sind.
Wie aber können Lernende motiviert werden und was demotiviert sie? Im Rahmen der Veranstaltung soll diesen Fragen nachgegangen werden, indem ausgewählte Ansätze aus der Motivationsforschung vorgestellt und unter dem Aspekt der aus ihnen ableitbaren Folgerungen für die Motivförderung diskutiert werden.

Requirements for participation, required level

Die Anforderungen an die regelmäßige und aktive Teilnahme (nur gültig für Studienmodell 2002) sind hier erläutert. In den FsB und Modulhandbüchern finden sich Informationen, ob Studienleistungen (nur gültig für Studienmodell 2011)/Einzelleistungen/Modul(teil)prüfungen vorgesehen sind, und welche Anforderungen hierfür bestehen.

Teilnahmebegrenzung: 60
Anmeldung: Studi.IP

Alle Seminarplätze werden in der ersten Sitzung vergeben. Für die Teilnahme am Seminar ist die Anwesenheit in der ersten Sitzung daher unbedingt erforderlich.

Bibliography

Schunk/Meece/Pintrich(2014). Motivation in Education. Pearson.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-AFNF-Paed Pädagogische Psychologie Paed.2 Vertiefung zu ausgewählten Aspekten der Pädagogischen Psychologie Study requirement
Graded examination
Student information
27-N Basismodul zum Anwendungsfach II - Pädagogische Psychologie N 2. Vertiefung zur Pädagogischen Psychologie Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015) Schwerpunkt II    
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) H.P.4   scheinfähig  
Psychologie (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach N.2   5 benotet  

Teilnahmebedingung für diese Veranstaltung sind die aktive Mitarbeit und die Bereitschaft zur Übernahme eines Referates (Studienleistung).

Leistungspunkte werden durch eine Modulklausur nach Ende des Sommersemesters erworben.

No eLearning offering available
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
SS2015_270099@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_51537362@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Monday, February 9, 2015 
Last update rooms:
Monday, February 9, 2015 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=51537362
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
51537362