-- Bitte beachten Sie, dass dieser Kurs nur online verfügbar sein wird. Alle Lehrveranstaltungen werden mit Zoom und Moodle durchgeführt./Please note that this course will be online only. All lessons will be given using Zoom and Moodle.
This course will focus on African American experiences in the USA from 1619 to the present, using historical texts, songs(spirituals, blues, rap), excerpts from novels ("Gone With the Wind", "The Wind Done Gone", "Beloved", "The Color Purple","Praise Song for the Widow", The Women of Brewater Place"), short stories ("The Adventures of the Dread Sisters") and poetry (Lucille Clifton, Langston Hughes) as sources of information, as entry points into the painful and beautiful story of these experiences.
Notwendige (Teilnahme-)Voraussetzungen (siehe FsB), empfohlene Vorkenntnisse
This course does not require a C-test result. If you're unsure of your English level, take the placement test here: https://www.sprachtest.de/einstufungstest-englisch
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Di | 8-9:30 (s.t.) | ONLINE | 07.10.2024-31.01.2025 |
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-FSZ-M20_a Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen | Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen 1. Teil | unbenotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in der Fremdsprache 2. Teil | unbenotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fachsprachenzentrumskurse | ENG | 2.5 | unbenotet |
• Students must prepare a 20 minute presentation on a relevant topic of their choice.
• All assigned readings and tasks.
• Regular attendance.
• Participation in classroom discussions.
• Students will be asked to function as moderators for classroom discussions