In dieser Blockveranstaltung werden Grundlagen der Diagnose und individuellen Förderung als Vorbereitung auf die Förderpraktika in der Sekundarstufe I vermittelt.
Notwendige (Teilnahme-)Voraussetzungen (siehe FsB), empfohlene Vorkenntnisse
Nur in Verbindung mit einem der Seminare mit den Belegnummer 240356, 240357 oder 240358 (Berufsfeldbezogene Praxisstudie - Förderpraktikum in der Sekundarstufe I).
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
block | Mi | 9:00-18:00 | X-E0-230 | 07.02.2024 | |
block | Do | 09:00-18:00 | X-E0-230 | 08.02.2024 | |
one-time | Sa | 09:00-14:00 | V2-200 | 06.07.2024 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DHR2 Didaktik 2 | Seminar zur Vertiefung in Mathematikdidaktik | Study requirement
|
Student information |
24-DHR2_ver1 Didaktik 2 | Seminar zur Vertiefung in Mathematikdidaktik | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: