In this course we will consider appropriate teaching techniques for young learners of EFL in elementary school and we will take a closer look at the four skills: listening, speaking, reading and writing. In this context we will work with the current curriculum and deal with several teaching methods and activities.
Active participation in this course is required. Students will be asked to plan and demonstrate specific lessons and methods based on the competence expectations of the curriculum.
Here are the dates for the sessions (watch out for possible changes!):
preliminary meeting: Fri, 11.04.14, 16:00-18:00;
block: Sat, 05.07.14, 10:00-18:00;
Sun, 06.07.14, 12:00-18:00;
Fri, 11.07.14, 10:00-18:00
Please get a copy of the “Englisch Lehrplan für die Grundschule (2008)”. (You can download a pdf for free: just google “englisch lehrplan grundschule nrw”).
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM1 Profilmodul 1:Teaching English as a Foreign Language 1 | Literature, Media and Intercultural Learning I | Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglistik: British and American Studies / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaAngPM8 | Wahlpflicht | 2. 3. 4. 5. | 3 | benotet |
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM8 G | Wahlpflicht | 2. 3. 4. | 2 | aktive Teilnahme | |
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM8 G | Wahlpflicht | 2. 3. 4. | 5 | benotet |