230686 Chinesisch für Anfänger, Niveau A1.1, Teil I und Teil II, Grundstufe 1 von 4 (BS+S) (BS+S) (SoSe 2014)

Contents, comment

Start mit Blockseminar: von 07.10.2013-11.10.2014 jeweils von 9-14 Uhr.
Während der Vorlesungszeiten findet ein regulärer Kurs donnerstags von 14:00 bis 16:00 Uhr statt.
Der Kurs beschäftigt sich mit Themen wie Begrüßung, sich Vorstellung, Einkaufen, nach dem Weg fragen, Essen bestellen usw.

Ziel des Kurses
Das Ziel des Kurses besteht darin, den Teilnehmern die grundlegenden Sprachstrukturen des Chinesischen (Laut- und Schriftsystem(e), Grammatik, Wortschatz) vertraut zu machen und sie in die Lage zu versetzen, alltägliche Situationen in China befähigen.Im Kurs werden Grammatik, Lesen, Schreiben, Hören und Verstehen geübt. Auch kulturelle und landeskundliche Themen sind Bestandteil des Unterrichts.

Requirements for participation, required level

Keine sprachlichen Vorkenntnisse, aber Interesse an chinesischer Sprache und Kultur

Bibliography

Lehrbuch: Chabbi, Thekla (2009). Liao Liao. Der Chinesischkurs (Kursbuch) (ISBN-13: 978-3190054367); Chabbi, Thekla (2009). Liao Liao. Der Chinesischkurs (Arbeitsbuch) (ISBN-13: 978-319254361)

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-FSZ-M1 A1 - Spracherwerb Niveaustufe A1 A1-Spracherwerb Niveaustufe A1, einsemestrig Study requirement
Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Fachsprachenzentrumskurse CHI   5  

Bei dieser Veranstaltung ist es möglich, 5 LP zu erbringen. Voraussetzungen dafür sind:

1. Das Erbringen von Studienleistungen. Dazu gehören u.a.
- regemäßige Beteiligung in der Veranstaltung (max. 3 Mal Fehlen)
- die kontinuierlichen Bearbeitung von Übungsaufgaben (max. 3 Mal Fehlen)
- eine kurze Präsentation zur Landeskunde (3-5 Minuten)
2. Das Mitschreiben des Tests am Ende des Semesters

No eLearning offering available
Registered number: 36
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
SS2014_230686@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_43907004@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
5 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, October 22, 2015 
Last update rooms:
Thursday, March 27, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) + seminar (S) / 4
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=43907004
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
43907004