Play is often neglected in education, and there is little agreement on its contribution to learners’ progress. This seminar aims to explore the multiple relations which could be established between play and learning. It addresses both education for children and adults and focuses on the innovative dimensions of the pedagogies of play. During the seminar, we will discuss several questions such as: Is play opposed to work, therefore, to learning? What can teachers and educators do to develop more playful approaches in various educational settings? How can playful learning support more equity and inclusivity in schools and universities?
In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/einrichtungen/bie/faq-stundenplan
| Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
|---|---|---|---|---|---|
| wöchentlich | Mo | 16-18 | T2-149 | 09.10.2023-29.01.2024
nicht am: 25.12.23 / 01.01.24 |
Verstecke vergangene Termine <<
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
| Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieren ab 50 |