Die Vorlesung gibt eine anwendungsorientierte Einführung in die quantitativen Forschungsmethoden der Erziehungswissenschaft.
Keine.
Böhm-Kasper, O., Schuchart, C., & Weishaupt, H. (2009). Quantitative Methoden in der Erziehungswissenschaft (Grundwissen Erziehungswissenschaft). Darmstadt: Wiss. Buchges.
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| weekly | Fr | 10-12 | H7 | 13.10.2023-02.02.2024
not on: 12/29/23 / 1/5/24 |
|
| one-time | Fr | 10-12 | H7 | 01.03.2024 | Nachschreibklausur |
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 25-BE-IndiErg14 Data Literacy - Kulturtechnik des 21. Jahrhunderts | E2: Vertiefung I Data Literacy | Study requirement
|
Student information |
| E3: Vertiefung II Data Literacy | Ungraded examination
|
Student information | |
| 25-BE3_a Forschungsmethodenmodul | E2: Einführung in die quantitativen Forschungsmethoden | Study requirement
Graded examination |
Student information |
| 25-BiWi14_b Fachliches Grundlagenmodul (GymGe) | E1: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
Graded examination |
Student information |
| 25-BiWi2 Fachliches Grundlagenmodul | E1: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieren ab 50 |
Studienleistung: Bearbeitung von vorlesungsbegleitenden Übungsaufgaben
Prüfungsleistung: Klausur