250207 Beobachtung und Analyse von Bildungs- und Entwicklungsprozessen unter erschwerten Bedingungen (IV) (S) (WiSe 2023/2024)

This course has been cancelled!

Contents, comment

Das Seminar richtet seinen Blick auf Diagnosemöglichkeiten in verschiedenen Entwicklungsbereichen, in den Kulturtechniken und von emotionalen und sozialen Kompetenzen. Dabei spielen standardisierte Testverfahren als auch informelle sowie qualitative Zugänge eine Rolle. Sowohl im Seminar als auch in Kleingruppen (Studienleistung), werden zahlreiche Diagnoseverfahren erprobt, verglichen und bewertet. Die Veranstaltung bereitet den diagnostischen Prozess während der Fallstudie in Element E4 vor.
Die Veranstaltung ist mit dem Seminar 250209 gekoppelt. Beide werden zusammen belegt.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/einrichtungen/bie/faq-stundenplan

Bibliography

Als Vorbereitung auf die Veranstaltung eignet sich folgender Artikel:
Trost, R. (2017), „Man sieht nur, was man weiß.“ Diagnostik in inklusiven und sonderpädagogischen Arbeitsfeldern, In: Lindmeier, C., Weiß, H. (Hrsg.), Pädagogische Professionalität im Spannungsfeld von sonderpädagogischer Förderung und inklusiver Bildung, Sonderpädagogische Förderung heute Beiheft 1, Weinheim: Beltz, 235-261.

Teaching staff

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP3 Diagnostik und Förderplanung E3: Beobachtung und Analyse von Bildungs- und Entwicklungsprozessen unter erschwerten Bedingungen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Als Studienleistung in diesem Element werden mindestens drei diagnostische Verfahren oder Konzepte in Kleingruppen erprobt und reflektiert. Über die Erfahrungen mit den diagnostischen Instrumenten wird ein Portfolio erstellt. Eines dieser Verfahren wird in der Veranstaltung präsentiert.

No eLearning offering available
Registered number: 5
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
WS2023_250207@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_426145799@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 17, 2023 
Last update times:
Sunday, September 17, 2023 
Last update rooms:
Sunday, September 17, 2023 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=426145799
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
426145799